Mi is az MLM?
A multi-level marketing (MLM) vagy más néven network marketing egy értékesítési vállalkozásforma. A vásárlásösztönző marketingformák egy világszerte elterjedt változata. Nevezik többszintű értékesítésnek vagy hálózati kereskedelemnek is.
A MLM rendszer lényege, hogy az értékesítés a vállalattal alvállalkozói szerződésben lévő értékesítők vagy hálózatépítők által történik, személyes fogyasztás, illetve az ismerősök felé történő ajánlás által. Az értékesítést lényegében a független termékforgalmazókból álló, többszintű érdekeltségi viszonyok alapján épülő hálózat végzi, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül, direkt módon juttatja el a fogyasztókhoz.
A multi-level marketing (MLM) vagy más néven network marketing egy értékesítési vállalkozásforma. A vásárlásösztönző marketingformák egy világszerte elterjedt változata. Nevezik többszintű értékesítésnek vagy hálózati kereskedelemnek is.
A MLM rendszer lényege, hogy az értékesítés a vállalattal alvállalkozói szerződésben lévő értékesítők vagy hálózatépítők által történik, személyes fogyasztás, illetve az ismerősök felé történő ajánlás által. Az értékesítést lényegében a független termékforgalmazókból álló, többszintű érdekeltségi viszonyok alapján épülő hálózat végzi, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül, direkt módon juttatja el a fogyasztókhoz.
- Az MLM alapötletét az a felismerés adja, hogy egy termék elégedett fogyasztója a terméket feltehetően továbbajánlja, s így ő maga személyesen, közvetlenül részt vesz az értékesítésben.
- Ez alapján, mint ajánlót az általa „értékesített" termékek után bizonyos javadalmazás illeti meg.
- Amennyiben az ő vásárlója a saját vásárlás nyomán a terméket ismételten sikeresen továbbajánlja, s ebből következően újra vásárlás és fogyasztás történik, a továbbajánló személyeket jutalék illeti meg, és az eredeti ajánló ebből a jutalékból is jutalékrészesedést kap.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése